Operator sieci Play znalazł efektywny sposób wejścia na rynek telefonii komórkowej zdominowany przez trzech dużych graczy. Sposoby wejścia były dwa: albo walka cenowa albo reklamowa. Wybrali walkę cenową. Od dłuższego czasu swoją ofertę przygotowuje konkurencyjnie do oferty swoich rywali. W ulotkach reklamowych odważnie i transparentnie prezentuje porównanie swojej oferty do innych rynkowych graczy. Dla bardziej dociekliwych klientów internetowych przygotował porównanie ofert na swojej stronie, gdzie wystarczy wybrać swój obecny abonament a wyszukiwarka zaproponuje gotową ofertę Play. Duzi gracze opracowali sposób na utrzymanie dotychczasowych klientów poprzez oferowanie dodatkowych rabatów i minut dla klientów którzy pozostaną w ich sieci (premia za lojalność). Taka strategia działania jest charakterystyczna dla dużych graczy, gdzie lepiej trzymać cenę i zarabiać na portfelu niż walczyć cenowo z mniejszym graczem. Jednak utrzymanie klientów to jedno a brak sposobu na pozyskanie nowych klientów to drugie. Pamiętajmy, że najlepszą obroną jest atak .....
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz