poniedziałek, 12 marca 2012

Intensywna reklama LTE


Cyfrowy Polsat wraz z Plusem intensywnie reklamują usługę mobilnego dostępu do Internetu w najszybszej technologii LTE. Wszystko co nowe niestety rodzi się w bólach. Korzyści z wykorzystania nowej technologii są oczywiste: lepszy komfort pracy i zabawy w Internecie. Analizując ofertę LTE to jest ona nieznacznie gorsza od oferty Play (najlepsza oferta Internetu na rynku). Klienci decydujący się na Internet LTE otrzymują limit 5 GB przesyłu danych za 49 zł + w zależności od wybranego abonamentu telewizyjnego max 2 gb dodatkowo oraz bezpłatne noce. W konkurencyjnym Play jest to 7 Gb + 1GB za zakup przez Internet. Oczywiście trudno jest porównywać szybkość, gdzie w LTE wynosi max 100 Mbs w Play 2Mbs. Co do szybkości to realny przesył danych uzależniony jest od prędkości danych wysyłanych z serwera, przykładowo, jeżeli serwer w celu ograniczenia korków ustali limit wysyłanych danych na 2 Mbs to ciężko wykorzystać pełną moc transferu LTE. Kolejnym problemem jest zasięg, który ogranicza się do dużych miast. Na szczęście proponowany przez operatorów modem LTE pozwala odbierać również sygnał w innych technologiach, ale wtedy nie mamy takiego komfortu wynikającego z nowoczesnej technologii. Opublikowane obecnie dane Cyfrowego Polsatu pokazują wynik 70 tysięcy abonentów internetowych co w liczbie 3,551 miliona abonentów telewizji cyfrowej nie jest wynikiem zadawalającym. Intensywność reklam TV Internetu LTE zapewne podniesie świadomość usługi, jednak zmianę operatora podyktowana będzie ciekawą i konkurencyjną ofertą. Czekamy więc na ofertę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz