czwartek, 16 lutego 2012

Walka cenowa Party i Show.


Z zaciekawieniem przyglądam się wojnie cenowej dwutygodników Party i Show, obecnie w promocyjnej cenie 1,50 zł. Wcześniej regularna cena obu dwutygodników została podniesiona z 1,99 na 2,20 zł, jednak obniżka ceny nie odbyła się bez przyczyny. Walka o klienta została zapoczątkowana w momencie wprowadzenia nowego tytułu Flesz przez wydawnictwo wydające Party. Cena nowego czasopisma została w momencie premiery ustalona na 1 zł i poparta odpowiednią akcją reklamową w mediach. Odpowiedź ze strony Show było obniżenie i obecne utrzymywanie ceny na poziomie 1,5 zł. Takie działanie odebrało by zapewne czytelników Party i Flesz, które też w dużej mierze bazują na plotkach o gwiazdach i modzie, dlatego też cenę obniżyło Party, które to w tym segmencie Klienta sprzedaje dwa tytuły. Cena Flesz ustalona została na 1,99 zł. Wyniki sprzedaży pokazują, że Show zachował pierwsze miejsce sprzedaży z wynikiem 465 tys egzemplarzy, drugie miejsce zajmuje Party 399 tyś egzemplarzy a premierowy Flesz 341 tyś egzemplarzy. Łącznym wygranym okazuje się jednak Party/Flesz, które to pozyskało nowych klientów. Jeżeli przyjąć, że cena dwutygodnika powinna oscylować w granicach 2 zł to walka cenowa kosztuje obie firmy jakieś 200 tyś miesięcznie. Ale gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta czyli w tym wypadku klient.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz