niedziela, 2 października 2011

Lokowanie produktów w TV na przykładzie J.Lo

Ostatnio w większości programów pojawia się informacja o lokowaniu produktów. Jest to przyznanie się producenta, że pojawiające się produkty lub towary w danej produkcji są nieprzypadkowe, lecz zostały zamieszczone w celach reklamowych danego producenta. Liczba pojawiających się informacji świadczy, że w dużej mierze jesteśmy „wkręcani” w produkty, stosownie dobrane przez sponsorów. Ciekawym rozwiązaniem na jakie natknąłem się niedawno było lokowanie produktu w teledysku Jenifer Lopez „Papi”. Artystka znana z zamiłowania do luksusu oraz niebywałego bogactwa w swoich teledyskach zazwyczaj prezentowała produkty z najwyższej półki. W ostatnim teledysku gwiazda korzysta z samochody marki Fiat, co wygląda wyjątkowo sztucznie i zapewne podyktowane jest tzw. lokowaniem produktu przez wymieniony koncern. Wiadomo rynek amerykański jest wyjątkowo chłonny nawet w dobie kryzysu, jednak taka gwiazda z taką marką jednak pozostawia wiele do życzenia. Z drugiej strony po co robić reklamę auta skoro można wyprodukować teledysk i na jego popularności zyskać emisję telewizyjną swojego produktu, nie prezentując informacji o lokowaniu swojego produktu w przekazie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz